onsdag 24 december 2008

061/207 - Julafton

[Pappas tal till klanen Storrusten]

Kära familj!

Idag är det den stora dagen för familjer världen över, åtminstone de som tror som vi... "Tomten är far till alla barn" var det en film som hette i Sverige för några år sedan. Vi vet bättre. I Sverige är det faktiskt storken som kommer med barn. Nog sagt om detta. Vi är i alla fall samlade till jul och nästan alla i storfamiljen är här. Det finns mycket att säga om alla och envar men jag börjar på yngste man i kärnan.

Hampus kom till världen för sexton är sedan och vare sig han eller jag visste då att denna familj skulle bli ett vardagligt centrum. Men vi är bägge två glada för det. Anne och BK är två supersvigers som man inte kan klandra på något sätt. Syskonen är enade även om de flyger runt Skandinavien och ibland dristar sig utanför gränserna. Varför kan inte Ryssland och England likaväl ingå som en del i vårt nordiska förbund.

På hemmafronten finns AaseBerit och Erling som stöd för vad som än händer och behöver man någonstans att bo så fixa JanHelge ett kråkeslott från lomma sin!

Tack alla för att ni finns.

Nu är det emellertid så att Tomten vill ta ordet:

Jag hälsar er välkomna till julesällskap och beklagar att jag inte kan vara närvarande just nu. Jag har därför skickat en av mina små att vara närvarande, Nisselina. Hon kommer via de presenter ni ska få ge er den julefrid jag önska er alla!

Ho ho ho


Jultomten

[Utdelning av blogginlägg för respektive närvarande.]