söndag 30 november 2008

037/231 - Din lilla bastard

Välkommen till bloggvärlden. Nisselina. Inte för att jag vet om du är en Nisse eller Lina... Men välkommen ska du vara. Det är pappa som skriver. Sån är det bara. Pappa skriver blogg och han är en hejare på såna saker. Du kommer vad det lider att förstå vad en blogg är. Inte så mycket mer än bokstäver och mellanrum som tillsammans avbildar det jag tänker. 

Du är lite taskig mot mamman din må jag då säga. Hon spyr och spyr och spyr. Skulle tro att genomsnittet just nu ligger på en fem gånger per dag... Ska det vara nödvändigt? Och varför inte ge henne en paus när hon är på arbetsinterjuv? Hon försöker ju bara fixa fast jobb så att vi får pengar till vällingen din... Men du har säkert dina anledningar. Riktigt mörkt där nere i magen kan jag tro. Här ute är det också mörkt, men inte hela dagen då. Vi har det lite bättre än du :)

Annars är pappa trött. Han var på julebord häromdagen. Dansade med allt och alla. Til och med chefen. Hon var snäll att dansa med. Andra fick pappa släpa upp på dansgolvet. Du kommer att tycka om dansen. Då får man snurra så mycket man vill. 

En annan sak jag tänkte på var det här med mat. Vad tycker du om för något? Dina mamma har slutat att äta hårda saker den här veckan och vill bara ha smoothi. Är det du som har beställt det? Du får skriva en lista på mat du vill ha när du får tid. Jag lovar att gå och handla. 

Hej då från pappsingen!